Online Check

Snel herstel met oefeningen voor thuis

**  U krijgt ons advies direct en de vragenlijst zal niet meer dan 2 minuten in beslag nemen.

Template-aandoening

Informatie over de klacht

sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce mattis tempor tristique. Praesent maximus sagittis quam eu congue. Morbi eu ligula suscipit, ornare purus et, consequat quam. Pellentesque tincidunt risus sit amet nibh finibus tempor. Nulla condimentum augue eget rhoncus venenatis. Vestibulum id lobortis quam, id interdum felis. In efficitur porta erat, id malesuada erat mattis eget. Mauris bibendum massa justo, vel fringilla enim sagittis et. Quisque orci nisi, sodales eu augue sed, luctus scelerisque quam. Donec eu feugiat dolor. Nullam porta eu nisl a finibus. Pellentesque neque dui, consectetur quis lacinia vel, dictum non mi. Ut a massa scelerisque, venenatis justo eu, bibendum odio.

Het gewricht

turpis. Morbi fringilla sollicitudin lobortis. Pellentesque at dictum ipsum, et tristique felis. Etiam eleifend sapien nisl, et rutrum leo vestibulum ut. Pellentesque at eros hendrerit, semper tellus eget, cursus metus. Nullam rhoncus fringilla ligula at pulvinar. Nulla imperdiet tortor justo, et fringilla mi feugiat vitae. Vivamus in lorem nec eros tincidunt posuere. Etiam risus sapien, lobortis vel tincidunt id, maximus non ligula. Suspendisse potenti. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Mauris maximus elit quis posuere efficitur. Maece

Hoe gaat het herstel?

In de eerste instantie is rust aanbevolen. Mocht de klacht gepaard met 1 of meerdere ontstekingsverschijnselen, dan adviseren wij altijd eerst de RICE regels te hanteren. RICE staat voor het volgende: R staat voor Rust. De eerste 1-5  dagen zijn hierbij het belangrijkste. U mag best bewegen, maar houdt in de gaten dat u niet door de pijngrens heengaat. Bewegen op geleide van de pijn is erg belangrijk. I staat voor IJzen/ koelen. Dit kunt u doen met een coldpack, onder de kraan of met een zakje ijsklontjes. Doe dit niet langer dan 10 minuten per keer. De eerste drie dagen kunt u dit best 3 keer per dag doen. Let ook hierbij op, dat het niet te koud is. Te koud is ook weer niet goed. U kunt best de coldpack of ijsklontjes in een theedoek wikkelen om het minder koud te maken.  C staat voor Compressie. Leg een drukverband aan rondom het gewricht om zwelling tegen te gaan. E staat voor elevatie. Heeft u het gevoel dat het gewricht dikker wordt of meer pijn gaat doen? Geeft het dan rust en houdt het pijnlijke gewricht omhoog.

Wat kunt u er zelf aan doen?

Vaak gaan klachten na verloop van tijd van zelf over, maar  voorkomen is uiteraard  altijd beter dan genezen. In de meeste gevallen kun je de klachten verhelpen of verminderen door de juiste oefeningen te doen. De oefeningen zijn gericht op het verbeteren van de doorbloeding in het geblesseerde gebied en het verbeteren van de conditie van het geblesseerde waardoor de pijnklachten minder worden.

In ons oefenpakket bieden wij u alle oefeningen aan die nodig zijn om uw klachten te verhelpen, maar eventueel in de toekomst ook te voorkomen. Het zijn allemaal goede oefeningen die u kunt blijven doen om uw lichaam in conditie te houden.

Ons oefenpakket is voor uw klacht op maat gemaakt, dus begin snel met zelf uw klachten te verminderen of te verhelpen door u direct in te schrijven.

**  U krijgt uw diagnose direct en de vragenlijst zal niet meer dan 2 minuten in beslag nemen.